Osoby uprawiające sport, nawet jeśli nie trenują zawodowo, powinny zwrócić szczególną uwagę na to, co znajduje się w ich diecie. Uprawianie sportu powoduje bowiem zwiększone zapotrzebowanie nie tylko na energię, ale również na witaminy, sole mineralne i inne składniki odżywcze. Optymalna dieta dla osób aktywnych sportowo to absolutna podstawa.
W gabinecie biorę pod uwagę wszystkie potrzeby klienta. Po szczegółowo przeprowadzonym wywiadzie układam kompleksowy plan dietetyczny, uwzględniający dietę dla osoby aktywnej sportowo. Jakie czynniki należy brać pod uwagę? Przede wszystkim wiek, stan zdrowia tempo metabolizmu pacjenta. Niemniej ważna jest również dyscyplina sportu, jaką klient uprawia oraz jego cel sportowy.
Inną dietę stosuje się dla osób, których sportowym celem jest utrata wagi, a zupełnie inną polecam pacjentom chcącym przybrać na masie i zwiększyć wydolność oraz siłę swojego organizmu.
Kompleksowe podejście do tematu zaowocuje z pewnością szybkimi rezultatami.

Co powinno znaleźć się w diecie osoby, uprawiającej sport?

Nawet jeśli trenujesz amatorsko, Twój organizm potrzebuje odpowiedniego budulca oraz energii. Aktywność fizyczna zwiększa zapotrzebowanie na kalorie, dlatego tak ważny jest optymalny plan żywieniowy. Zakłada on dostosowanie ilości posiłków ich kaloryczności i składu do rodzaju i częstotliwości treningów.
W ciągu dnia osoby aktywne sportowo powinny jeść minimum 4-5 posiłków. Najlepszym paliwem, a zarazem dostawcą energii są produkty białkowo – węglowodanowe. Podstawą diety są zatem węglowodany: pełnoziarniste makarony, pieczywo, ryż oraz łatwo przyswajalne białko: jaja, drób, nabiał, ryby. Każdy posiłek musi zawierać sporą porcję warzyw i owoców. Przed treningiem zaleca się spożywanie posiłku zawierającego łatwo przyswajalne białko.

Po treningu koniecznie zjedz węglowodany

Odpowiednia ilość węglowodanów i białek przyjmowanych po treningu ma znaczący wpływ na procesy regeneracji. Najlepszym źródłem węglowodanów są zboża, owoce, warzywa jak również w samodzielny sposób robione batony węglowodanowe. Natomiast pełnowartościowe białka znajdują się w chudym mięsie, wędlinach, drobiu, a także nabiale, jajka czy roślinach strączkowych.
Zapraszamy do naszego gabinetu na konsultację.

Skontaktuj się z nami

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości