Sałatka z ogórka awokado i papryki konserwowej

15 marca 2017

Za oknem robi się coraz cieplej a nasz organizm po zimie potrzebuje zastrzyku dodatkowej energii a więc postanowiłam przygotować dla Was propozycję lekkiej szybkiej i zarazem pełnowartościowej sałatki którą można zjeść jako drugie śniadanie lub jako dodatek do obiadu czy kolacji.
Głównym składnikiem sałatki jest ogórek który nadaje lekkości ( kalorie ujemne) natomiast składnikiem który ma za zadanie wzmocnić nasz organizm jest awokado.

Awokado jest doskonałym źródłem witamin: z grupy B (B1, B2, PP, B6, kwasu pantotenowego, kwasu foliowego), Wit C, beta karotenu, Wit E i K oraz składników mineralnych takich jak : magnezu, potasu, cynku, miedzi i manganu. Dodatkowo zawiera błonnik pokarmowy, fitosterole i antyoksydanty dlatego warto wprowadzić go do diety. Awokado jest dość tłustym owocem ( 15%) jednakże tłuszcze w nim zawarte to tłuszcze nienasycone (jedno – głównie kwas oleinowy i wielonienasycone) które mają znaczący wpływ w dietoteriapii : osób z cukrzycą, osób z chorobami serca (w tym min. miażdżycy oraz nadciśnienia, obniżenia poziomu cholesterolu LDL, ale także wzrostu ilości cholesterolu HDL) osób z nowotworami, alergików ( zmiany skórne) , dzięki zawartości miedzi pozytywnie wpływa na procesy stymulujące produkcję enzymów wątrobowych (stłuszczenie wątroby) oraz osób z chorobą Alzheimera.
Szczególna uwagę powinny zwrócić na niego kobiety planujące zajść w ciążę i/lub ciężarne ponieważ zawarty w nim kwas foliowy, zapobiega powstawaniu wadom rozwojowym płodu. Dodatkowo spożywanie awokado wpływa korzystnie na wzrok , dzięki zawartości luteiny i zeaksantyny.

image

SKŁADNIKI NA 2 PORCJE

image

image

SMACZNEGO 🙂